ndaily

  • ۰
  • ۰

تحقیق در مورد pic ashnaee

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل : .doc ( قابل ویرایش و آماده پرینت )

تعداد صفحه : 6 صفحه


قسمتی از متن .doc :

آشنائی با اصطلاحات حمل ونقل ترانزیتی

اسناد و مدارک حمل و نقل

در حمل و نقل بین المللی و ترانزیت کالا اسناد و مدارک مختلفی بین فروشنده و خریدار، شرکت های حمل و نقل، گمرک، بیمه و ... رد و بدل و منتقل می گردد. و این اسناد و مدارک جزء لاینفک حمل و نقل بین المللی می باشند که عبارتند از:

1- بارنامه؛ عبارت است از قرارداد حملی که بین حامل و فروشنده اصالتاً از طرف خود یا وکالتاً از طرف خریدار منعقد می گردد. و مسئولیت هر یک از اشخاص حاصل، فرستنده و گیرنده را در ارتباط با تحویل دادن، ارسال و تحویل گرفتن کالا روشن می سازد. به عبارت دیگر بارنامه سندی است که در ارتباط با حمل و نقل کالا بوده و توسط عامل حمل یا نماینده وی و به درخواست فرستنده تنظیم و براساس مندرجات آن کالا جابجا می شود و در نهایت تحویل گیرنده می گردد. بارنامه به عنوان سند مالکیت کالا تلقی می گردد و قابل انتقال می باشد و عملیات انتقال مالکیت کالا از فروشنده به خریدار را ممکن می سازد. بارنامه حاوی نام و آدرس فرستنده و گیرنده بار، نام و شماره وسیله حمل، نام مبدا بارگیری و مقصد تخلیه بار، تعداد بسته ها و نوع بسته بندی و سایر مشخصات کالا، وزن کالا، شرایط پرداخت کرایه، تاریخ حمل کالا، تاریخ صدور بارنامه، شماره اعتبار اسنادی و مجوز ثبت سفارش و سایر مجوزها، امضاء حامل یا نماینده معتبر وی می باشد و با توجه به شیوه حمل و نقل در انواع متفاوت صادر می شود که به دو نوع از آنها که متداول ترین و رایج ترین می باشد اشاره می گردد.

الف) بارنامه سراسری: منظور از بارنامه سراسری انجام حمل و نقل کالا از مبدا تا مقصد بوسیله حمل کنندگانی است که هریک موجودیت خاص، مستقل و مجزای از یکدیگر داشته و در نتیجه هر یک مسئول قسمتی از مسیر حملی هستند که بر عهده آنها گذاشته شده است.

شرایط بارنامه سراسری به شرح زیر است:

حاکی از بارگیری کالا روی وسیله حمل است

بدون قید و شرط (clean) هست.

حاکی از نحوه پرداخت کرایه است.

در سه نسخه کامل صادر می شود.

تاریخ صدور بارنامه مشخص است.

قابل معامله می باشد.

ب- بارنامه حمل مرکب (FBL): بارنامه حمل مرکب فیاتایک سند حمل سراسری کارگزاری می باشد. این سند قابل معامله است و توسط اتاق بازرگانی بین المللی تحت شماره 72/396 مورخه 26/5/1978 میلادی به تصویب رسیده است. کارگزار به عنوان متصدی حمل مرکب و صادر کننده بارنامه فیاتا مسئول محموله و اجرای حمل می باشد. این کارگزار نه تنها مسئولیت تحویل کالا در مقصد بلکه مسئولیت کلیة متصدیان حمل و اشخاص ثالثی را که برای اجرای مراحل حمل توسط وی مورد استفاده واقع می شوند بر عهده دارد. این نوع بارنامه در حمل کالا با کامیون، کشتی، قطار و هواپیما مورد استفاده قرار می گیرد و تنها بارنامه مورد قبول بانک هاست.

2- راهنامه؛ سندی است که در مسیر حمل کالا مورد استفاده قرار می گیرد و مخصوص حمل کننده است. از خصوصیات آن این است که غیرقابل انتقال بوده و دال بر مالکیت کالا نیست. راهنامه جاده ای یا (CMR) به سندی گفته می شود که طبق مقررات کنواسیون قرارداد حمل و نقل بین المللی کالا از طریق جاده صورت می گیرد و به راهنامه کامیون یا بیجک باربری بین المللی معروف است. موافقت نامه سی – ام- آر ناظر بر روابط وظایف شرکت های حمل و نقل و فروشنده کالا در ارتباط با حمل و نقل جاده ای بوسیله کامیون می باشد و برای کامیون صادر می شود. این بند حدود مسئولیت های متصدیان حمل و نقل جاده ای را مشخص می کند و به منزله رسید کالا تلقی می شود.

راهنامه سندی است غیرقابل انتقال که حمل کننده با صدور آن متعهد می شود در قبال کرایه محموله یک وسیله نقلیه را از مبدا تا مقصد حمل و تحویل گیرنده نماید و در صورت ترانس شیمپنت کاملاً بی اثر می گردد.

3- ترانس شیمپنت؛ عبارت است از انتقال کالا از یک وسیله نقلیه به وسیله نقلیه دیگری است که در آن از وسایل نقلیه مختلف از جمله کشتی، هواپیما، قطار و کامیون، تریلر و سایر وسایط نقلیه برای ارسال کالا به مقصد استفاده می شود و جریان انتقال غالباً با تخلیه و بارگیری مجدد کالا همراه است. در این نوع حمل و نقل کالا تحت نظارت گمرک از یک وسیله حمل و نقل ورودی به یک وسیله حمل و نقل خروجی در حوزه یک دفتر گمرکی که در عین حال دفتر گمرکی برای ورود و صدور مجاز است انتقال داده می شود.

4- مانیفست محموله؛ عبارت است از فهرستی از کالاهای تشکیل دهنده محموله که در یک وسیله حمل و نقل بارگیری شده و حمل می شود. مانیفست محموله بار باید حاوی مشخصات بازرگانی مربوط به کالاها از قبیل شماره های اسناد حمل، نام صادرکننده و گیرنده کالا، علامت و شماره و تعداد، نوع بسته بندی، تعداد و شرح کالا باشد. مانیفست می تواند به جای اظهارنامه محموله بکار رود.

5- اظهارنامه محموله (بار)؛ یک اصطلاح کلی است که بعضی اوقات به آن اظهار نامه بار نیز گفته می شود. که در عملیات گمرکی برای آن اظهار مشخصات محموله و اطلاعات خواسته شده از طرف مقامات گمرکی بکار می رود. اظهارنامه در تمامی انواع حمل و نقل بکار می رود و یکی از اسناد مورد نیاز در عملیات گمرکی است و دارای انواع مختلف می باشد.

6- تضمین؛ عبارت است از وجه نقد یا سندی که از نظر گمرک کافی برای اجرای تعهدی که در برابر آن تامین می نماید. و معمولاً عبارتست از سپرده یا تعهد قانونی، بیمه ای و ضمانت نامه بانکی و ... که از متعهد اخذ می گردد.

7- کانون تضمین کننده؛ کانون مجاز یا تایید شده از طرف مقامات گمرکی یک کشور طرف قرارداد موافقت نامه ای بین المللی برای تضمین پرداخت هر گونه وجهی که قانوناً باید به مقامات گمرکی آن کشور طرف قرارداد پرداخت شود. کانونهای تضمین کننده برای تسهیل ترانزیت کالا برابر قانون حمل و نقل مصوب 1374 مجلس شورای اسلامی در ایران تعهد شرکت های حمل و نقل بین المللی ایرانی که به بن بیمه ای معروف است، می باشد و برای محمولاتی که تحت ضمانت کارنه تیر حمل می گردند. ضمانت اتاق بازرگانی می باشد.

8- قلمرو گمرکی؛ قلمرو گمرکی یعنی سرزمینی که در آن قانون امور گمرکی یک کشور بطور کامل اجرا می گردد. قلمرو گمرکی یک کشور شامل فضای زمینی، دریایی یا هوایی آن کشور می باشد و ممکن است قسمتی از قلمرو ملی یک کشور شامل قلمرو گمرکی نباشد که به این گونه مناطق، مناطق آزاد تجاری گفته می شود که این مناطق









سایر محصولات :
تحقیق در مورد 1خاک و سنگ

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته بندی...

تحقیق در مورد pic ashnaee

لینک دانلود و خرید پایین...

تحقیق در مورد ((پایان نامه کارشناسی )) انتقال الکترونیکی وجوه 239 ص

لینک دانلود و خرید پایین توضیحاتدسته...

تحقیق در مورد نفت صنعت توریسم

...

تحقیق در مورد بررسی بهداشت روانی بیماران سرطانی شیمی درمانی شده بیمارستان امام حسین ع تهران در تابستان 85 45 ص

...

تحقیق در مورد شیشه گری

...

تحقیق در مورد اجتماعی بلوغ

...

تحقیق در مورد آب

...

تحقیق در مورد مقاله راهکارهای برای اخلاقی نمودن بیشتر پلیس

...

تحقیق در مورد هوش مصنوعی

...

تحقیق در مورد مقاله به سمت یکپارچه سازی فاکتورهای بحرانی موفقیت برای کاربری‌های سیستم برنامه‌ریزی منابع سرمایه‌گذاریERP رشته مدیری

...

تحقیق در مورد بخشهای کاتولوگ و بخشهای اطلاعاتی

...

تحقیق در مورد مقاله اثر ریتم شبانه روزی بر عملکرد بی هوازی

...

تحقیق در مورد زنبورعسل نکات جالب و شگفت انگیز در مورد زنبور عسل

...

تحقیق در مورد اجتماعی بلوغ

...

تحقیق در مورد هوش مصنوعی

...

تحقیق در مورد مقاله راهکارهای برای اخلاقی نمودن بیشتر پلیس

...

تحقیق در مورد مقاله به سمت یکپارچه سازی فاکتورهای بحرانی موفقیت برای کاربری‌های سیستم برنامه‌ریزی منابع سرمایه‌گذاریERP رشته مدیری

...

تحقیق در مورد زنبورعسل نکات جالب و شگفت انگیز در مورد زنبور عسل

...

تحقیق در مورد بخشهای کاتولوگ و بخشهای اطلاعاتی

...

تحقیق در مورد مقاله اثر ریتم شبانه روزی بر عملکرد بی هوازی

...

پاورپوینت در مورد امر به معروف و نهی از منکر درادیان پیشین از نظر قرآن
پاورپوینت در مورد آمار و کاربرد آن در مدیریت
تحقیق درباره آموزش و پرورش در ایران
طرح توجیهی کار آفرینی ، عکاسی
پاورپوینت آزمایش مقاومت برشی برجا
طرح توجیهی سیم و کابل
تحقیق در مورد تفاوت های دین زرتشت و اسلام
طرح توجیهی و کارآفرینی اسباب بازی
تحقیق در مورد تاریخچه نیروگاه رامین
پاورپوینت در مورد انواع ارزشیابی
پاورپوینت در مورد امنیت
پاورپوینت در مورد امواج فیزیکی
پاورپوینت در مورد الگوهای اتمی ( واقعیت اتم )
پاورپوینت در مورد امنیت غذایی

کلمات کلیدی :طرف مقاما گمرکی مورد اسفاده قرار اریخ صدور بارنامه بین المللی وسیله حمل نقل بین بارنامه سراسری حمل کالا مورد اسفاده مقاما گمرکی بارنامه گمرکی وسیله محموله انقال المللی کامیون

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی